Ce face Carrefour când vii cu un produs expirat

produs expirat

Nu mi se întâmpla prea des să cumpăr un produs expirat de pe rafturile magazinelor. Nu e ca și cum ai găsi prea des asta, ce-i drept.
Totuși, mi s-a întâmplat asta acum două zile. Am cumpărat un pachet de la Actimel, am fost grăbit și nu m-am mai uitat să văd dacă e expirat sau nu (da, știu, data de valabilitate e chiar în față, o vede tot prostul). Cred că a fost printre singurele dăți când chiar nu m-am uitat la dată.


Așa că ajung frumos acasă, beau unul și după mă uit la dată. Expiră la: 15.01.2018. Data curentă era 19.01. Gustul nu era foarte rău, dar s-a simțit că nu era ce trebuie :)).
Mi-am zis că ar trebui să fiu cetățean exemplar, să merg la ei frumos și să le spun că vreau banii înapoi sau un alt produs. Să le spun frumos asta, nu ca băieții care urlă ca în peluză la Dinamo-Steaua dacă sunt prea mulți clienți și trebuie ei să aștepte.

ANPC nu are formulare online

Ca o paranteză, m-am interesat dacă ar trebui să fac sesizare la ANPC sau să mă duc la Carrefour. Am aflat că, în cazurile de față, inspectorii de la Protecția Consumatorului recomandă să mergi înapoi la magazin să rezolvați pe cale amiabilă. Nu să te duci la ei din prima. Plus că trebuie și să bifezi ceva gen „Ati incercat să rezolvați pe cale amiabilă?” când completezi reclamația.
Cu ocazia asta am aflat că nu poți depune formulare online la anpc dacă vrei. Pe site la ei au scris negru pe alb “Pentru a depune o reclamaţie în format electronic vă rugăm să completaţi FORMULARUL DE SESIZARE ONLINE”. Iar linkul de acolo te duce către orarul de la ghișee. Deci cum e? Ai un orar între care poți depune ceva online? Serveru e căzut în weekend?!

Mi-a dat alt produs

Așa, m-am prezentat la Carrefour Express cu acel produs expirat. Am vorbit cu cel care asigură paza de acolo și mă așteptam să mă ducă la cel care se ocupă de merchandising sau ceva de genul. Dar nu, mi-a zis să merg cu el, m-am dus la produse și mi-a dat altul nou. Atât.
Acum, mi-a plăcut faptul că omul a fost foarte deschis și nu a încercat să se scuze. Dar ce m-a deranjat e că mai aveau pe raft încă o sticlă expirată din aceeași zi, iar când i-am arătat-o nu a zis nimic. Era ceva gen “A, serios? Csf, n-ai csf”.

Știu că în mod normal pe tipul de la pază ar trebui să-l doară undeva că am luat eu un produs expirat de la Carrefour. El nu pățește nimic dacă vine control (bănuiesc). Dar dacă tot și-a asumat responsabilitatea asta și mi-a rezolvat problema, ar fi fost frumos dacă părea ceva mai implicat. Un  “îmi pare rău, voi vorbi cu cel care se ocupă de produse” sau ceva de genul ar fi fost ideal.

Voi ați avut experiențe de genul?

Aruncă un ochi și aici

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *