Povestea unui meme viral: “Distracted Boyfriend”

Văd acest meme viral cel puțin o dată pe săptămână de mult timp încoace. Abia recent m-am gandit “Bă, care e povestea lui? Ce s-a întâmplat după cu tipul ăla?”
Numit “Distracted Boyfriend”, acesta a fost postat pe internet pe la începutul anului acesta. Și a luat proporții în August 2017, devenind ceea ce numim noi meme viral.
Dacă stai pe internet măcar 2-3 ore pe zi, cred că e practic imposibil să nu fi văzut măcar o dată o variantă a acestuia.
Meme viral din Catalunia
Aparent, tipul care a făcut această poză este un fotograf spaniol din capitala Cataluniei. Și tot el este omul care se aștepta cel mai puțin ca această poză să facă furori pe internet.
Pentru el a fost ceva de genul:
Își updatează pozele pe net. Trec câteva luni. Se pune liniștit la somn pe la ora 22-23, iar la 7-8 se trezește. Intră să-și verifice conturile, iar în loc de 10-20 de notificări, câte avea de obicei, vede ca are 10.000-20.000. Bine, de fapt vede că ecranu a rămas blocat la maximul pe care-l poate afișa.
Pentru voi cum ar fi să vă treziți dimineața, vă puneți o cafea, intrați pe Facebook și vedeți la requests/messages/notifications – 99+ (ori câte poate citi maxim în preview)?
Așa i s-a întâmplat lui Antonio Guillem, fotograful de 45 de ani care a surprins momentul,
Obișnuit al agențiilor MicroStock
Spaniolul e un freelancer obișnuit al agențiilor de tip MicroStock, atunci când vine vorba de postarea fotografiilor realizate de el. De altfel, acest meme viral tot așa a fost postat pe internet.
Ca o paranteză, pentru cei ce nu știu ce sunt agențiile de acest tip: Cea mai cunoscută agenție de acest tip e ShutterStock, de care probabil ați auzit. Fotografii își încarcă fotografiile aici, oamenii le văd, iar pentru a avea dreptul de a le folosi le cumpără la un preț destul de mic. Cea mai mare parte din vânzare se duce la agenție, iar o mai mică parte la autor. Important de precizat e că pozele pot fi achiziționate de mai multe ori.
Cele mai populare imagini ale tipului, care nici nu știa ce înseamna un “meme”, până să devină faimos, sunt vândute cam de 6.000 de ori pe an, iar după 3 ani și jumătate de muncă asiduuă, adică și de 16 ore pe zi, a început să vândă cam 1.600 de poze zilnic prin intermediul agențiilor.
Acum nu vă imaginați că poza l-a făcut foarte bogat. Pentru că, după cum spune și el, majoritatea celor care apar pe net sunt folosite fără licență și nu ia niciun ban pentru asta. Totuși, i-a crescut ratingul de poze vândute pe zi, cu siguranță.
Povestea fotografiei din Girona
Guillem a vorbit despre cum a ajuns să fotografieze acest moment, în particular:
“Lucrăm exclusiv pentru fotografii publicitare, pentru agenții de tip microstock, deci originea a fost strict pentru asta. Sesiunea foto a avut loc în Girona, la mijlocul lui 2015, iar pentru că am avut mari vânzări am decis să ne asumăm câteva riscuri, fotografiind momente ce reprezintă conceptul infidelității în relații, într-o manieră amuzantă.
Totul a fost improvizat. Nu am avut timp de căutări și tot timpul lucrez cu aceleași modele, a fost destul de ușor să creez situația, dar a fost greu să găsesc expresia facială potrivită, pentru a fi cât mai realist. Asta deoarece avem o atmosferă foarte frumoasă în timpul sesiunilor și întotdeauna unul dintre modele râde atunci când fotografiez”.
Un cuplu faimos și nu prea
Acesta e, aparent, singurul meme viral care-i înfățișează pe acei doi. Totuși, aceștia au mai apăut și în alte poze care mi se par, personal, la fel de amuzante. Mai jos două exemple:
Sursa: melmagazine.com
Dar și răspunsul fotografior, care s-ar putea numi “Distracted girlfriend”:
Sursa:The daily Dot
Pe Antonio Guillem îl puteți găsi pe site-ul său și pe Shutterstock, aici.
Iar aici găsiți un articol despre un alt tip ce a ajuns viral, James Fridman