Informații Fan Courier pe care le-am aflat recent

Informații Fan Courier

Am aflat zilele acestea mai multe informații Fan Courier după ce am asistat la un discurs al celui ce are funcția de Chief Commercial Officer la liderul serviciilor de curierat din România și, totodată, compania de curierat cea mai înjurată în ultimul timp.

Cornel Morcov îl cheamă și mi-a dat impresia unui tip profesionist, ce a răspuns la toate întrebările cu care a fost asaltat, nu toate fiind foarte comode, având în vedere situația companiei în anumite zone și părerea oamenilor despre aceasta.

O oră jumătate a durat discuția, cu partea de întrebări inclusă. O să enumăr, cu liniuță, principalele informații Fan Courier care mi-au rămas în minte și care cred că sunt relevante pentru clienții companiei:

Fan Courier testează în prezent un serviciu de predictibilitate, pe care speră să îl introducă cât mai curând (următoarele luni). Acest serviciu i-a costat câteva zeci de mii de euro și presupune, printre altele, legarea la GPS-ul mașinii pentru a limita la maxim timpul acela inițial de livrare a coletului (oricând între orele 9 și 17). Astfel, clienții vor primi un mesaj cu o ora mai exactă și vor putea și să monitorizeze mașina pe traseu.

-Fan Courier acceptă plata cu cardul, nu doar ramburs, iar în viitorul apropiat se încearcă educarea clienților spre a plăti doar prin această variantă. Principalul motiv fiind banii cash extrem de mulți pe care-i încasează și tot mai greu de gestionat.

-Că tot am spus de bani, Fan Courier a încasat un total de aproximativ 800 de milioane de euro anual, în segmentul B2C (business to consumer). Adică în următorii ani se va ajunge la o încasare anuală de 1 miliard de euro.

Clujul e județul care le aduce printre cele mai multe pierderi, respectiv aproximativ 60.000 euro pierderi lunar datorită situației  de acolo. Lipsa personalului fiind cea mai mare problemă. În prezent, vreo 20 de angajați Fan Courier Cluj sunt aduși din București. Plus, zilnic rămân foarte multe mașini nefolosite din cauza faptului că nu are cine să le ia pe traseu.

-Tot în viitorul foarte apropiat aceștia își vor diversifica numărul de pick up and drop off points pentru clienți. Astfel, dacă nu te prinde curierul acasă, vei avea o mulțime de alternative unde să îți poată lăsa coletul și de unde îl vei putea lua.

45% din pierderile totale ca urmare a deteriorării unor produse le au doar din cauza a 3 clienți foarte mari. Deci 3 clienți produc aproape jumătate din pierderile totale pe care le are Fan Courier în urma unui damage al produselor.

Dacă îți asiguri coletul atunci când îl comanzi, vei primi 100% returul costului în cazul unui damage. În schimb, dacă nu faci asta, iar coletul se va deteriora ca urmare a unui incident de care nu e responsabilă compania, nu prea ai ce face.
În lege am înțeles că situația asta este scrisă ca și “voia Domnului”. Ca un exemplu, situația în care cad pietre de pe un munte direct pe mașină și unele produse se deteriorează în astfel de incident.

Astea au fost principalele idei și informații Fan Courier pe care le-am reținut, iar de unele dintre ele sunt sigur că nu ați auzit până acum. Așadar, sper că următoarele luni vor aduce îmbunătățiri majore în serviciile Fan Courier, după cum se preconizează.

Sursa foto: Biz Brașov

Aruncă un ochi și aici

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *